We wtorek (15.12) o godzinie 9 w budynku serockiego Ratusza wybuchł pożar. Burmistrz zarządził ewakuację budynku. Na miejsce przyjechała straż pożarna oraz policja.
Były to oczywiście ćwiczenia. Zgodnie z przyjętym scenariuszem, ewakuacja urzędu zarządzona została na skutek nagłego pojawienia się ognia w pomieszczeniach na parterze budynku.
W treningu uczestniczyła jednostka OSP z Serocka, która podjęła akcję gaśniczą, ewakuowała rannych i zaczadzonych, a także udzieliła pierwszej pomocy przedmedycznej.
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem ewakuacji i prowadzonymi działaniami ratowniczymi sprawował zastęp jednostki ratowniczo gaśniczej PSP z Legionowa pod dowództwem kpt. Tomasza Surackiego oraz Komendant Miejsko–Gminny Straży Pożarnych w Serocku dh. Marian Malinowski.
W części szkoleniowej treningu Prezes Zarządu OSP Serock dh. Sławomir Czerwiński dokonał omówienia i pokazu możliwości bojowych i ratowniczych nowego samochodu ratowniczo–gaśniczego MAN 13290 BL 4X4, którym od listopada 2015 r. dysponuje jednostka OSP Serock.
Przyjęty scenariusz treningu zakładał trwałą awarię sieci energetycznej i pracę UMiG w systemie awaryjnego zasilania. W trybie alarmowym ściągnięty został agregat prądotwórczy, będący w posiadaniu urzędu, z którego do końca dnia pracy zasilany został UMiG w Serocku.
W ocenie burmistrza oraz przedstawiciela PSP Legionowo założony cel treningu, czyli doskonalenie umiejętności praktycznego zachowania się interesantów i pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Serocku w sytuacji zagrożenia i ewakuacji urzędu, został osiągnięty. Omówiony został przebieg treningu oraz wskazane elementy, które wymagają doskonalenia.
Czas opuszczenia budynku, przestawienia samochodów i stawiennictwa na miejscu ewakuacji wyniósł 6 minut.
Na wysoką ocenę zasługują działania jednostki ratowniczej OSP w Serocku uczestniczącej w treningu a także Komisariatu Policji w Serocku, który bardzo szybko podjął działania zapewniające bezpieczeństwo podczas zdarzenia.
PJ/UM Serock